Een reclame campagne starten op Facebook

Een reclame campagne starten op Facebook

Onze software is compleet vernieuwd. Op 3 juli hielden wij de migratie van de hele database. Dus in juni dachten wij dat het dan leuk idee is om een feestje hierna te vieren. Een week lang elke dag iets weg geven op Facebook Koopplein Nederland. Met de gedachte meer likes en meer bezoeken op onze webpagina.

Laat ik beginnen te vertellen dat het een GiGa succes was. Maar ik wil toch graag aan iedereen vertellen waar wij aan gedacht hebben en misschien nog wel belangrijker, wat we vergeten waren.

De eerste fout die we maakten was dat we dachten dat alles goed zou verlopen met de migratie. We hadden dit tenslotte al tientallen keren gedaan in een testomgeving. Maar ja als het erom gaat kan het wel eens tegen zitten… En dat deed het flink! Overigens niet de schuld van de software mannen van Qball.nl uit Alkmaar. Zij hebben zich goed geweerd in deze storm.

Dus de actie die geplant stond moest echt een week naar achteren. Beter was een maand geweest, maar dat kon al niet meer.

We hadden ons redelijk voor bereid. We hadden tekstbureauTexel.nl in de hand genomen om de teksten te schrijven van FB en Twitter (@koopplein). Een teaser campagne opgezet, met banners. En natuurlijk Facebook. Zo wisten we dat we niet om likes mogen vragen op Facebook in ruil voor een prijs. Wij zeiden: ‘kom regelmatig hier kijken voor meer nieuws.’ Ook hebben we de uiteindelijk vragen voor de prijs en de bepaling van de winnaar op de eigen website gedaan. Dus niet op FB. Het slaat natuurlijk nergens op, aangezien iedereen wel om likes vraagt in ruil voor een prijs.

We gingen elk bericht promoten. Verder een actie bij FB gestart om meer likes te krijgen. Ook een actie op youtube (tenslotte de op 1 na grootste zoekmachine; we hadden een film gemaakt door Videolux Texel), Twitter en natuurlijk op de eigen pagina. Ook lieten we de licentienemers van Koopplein.nl ons ondersteunen.

Natuurlijk hebben we veel publiciteit gehad. Terug rekenend heeft elke like mij ongeveer 1 Euro gekost. Is dat veel of weinig? Ik kan een promo actie doen via FB en dan kosten de likes me ongeveer de helft. Maar ik heb wel 300.000 mensen extra bereikt met mijn actie. Die anders nooit van onze naam gehoord zouden hebben. 

Het gaat mij tenslotte om het vinden van ondernemers. Indien ik 1 nieuwe ondernemer krijg door deze actie, dan is alles als zeer geslaagd te beschouwen. Momenteel groeien we met 1 ondernemer per week. Het is lastig te bepalen of 1 hiervan echt door deze actie kwam.

Heeft dit een positief resultaat gehad op onze bezoekcijfers? Zijn die gestegen? Ik zou het niet weten, want door de migratie is alles gereset en ik kan dus (nog) niet vergelijken.

Over Koopplein.nl

Koopplein.nl is gevestigd op Texel. Wij zijn een van de snelst groeiende organisaties in Nederland. Koopplein.nl is een online handelsplaats, lokaal, veilig, duurzaam en GRATIS. Ook je eigen bedrijf starten? Neem contact met ons op, we leggen de formule graag goed aan je uit.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s