Regen doet Koopplein statistieken sterk groeien.

Het zag er even naar uit dat onze statistieken deze zomer, net als vorig jaar, helemaal zouden wegzakken. Vorige jaren viel ons internet verkeer bijna helemaal stil in de zomermaanden. Iedereen ging op het strand liggen en niemand ging meer kijken of er nog ergens een winterjas te koop was.

Maar niet dit jaar. Treurig om te zeggen, maar een slechte zomer heeft ons geen windeieren gelegd. Augustus wordt net zo druk bezocht als de maand mei en dat was onze drukste maand ooit. Het aantal advertenties is met meer dan 100% gegroeid, onze bezoekers aantallen zijn met meer dan 100% gegroeid en ook het aantal ondernemers dat nu een Koopplein runt is, jawel ook met meer dan 100% gegroeid.

Welk bedrijf kan in deze economische tijden zulke cijfers laten zien. Vorig jaar konden we al een kleine winst laten zien aan het eind van het jaar. Waarschijnlijk halen we dit jaar ook een goede winst. Alles hangt natuurlijk af van het najaar. Dat was vorig jaar erg sterk. Zouden we een zelfde niveau halen, dan kunnen we het jaar echt goed afsluiten.

Door onze groei hebben we inmiddels het aantal subrubrieken moeten uitbreiden. Ook bestuderen we nu of we zelfs de rubrieken moeten uitbreiden. Ook in gebieden waar we geen beheerder hebben, blijkt onze formule aan te slaan. Het Koopplein.nl concept staat als een huis.

Voorzichtig zijn we onze blik aan het verruimen. De eerste gesprekken over België zijn al geweest en kijken we enigszins ook naar Engeland. Daar ben ik afgelopen week naar toe geweest om te kijken of onze formule daar ook zal aanslaan en of we daar partnerships kunnen aangaan. Hoewel we de focus vasthouden op de Nederlandse markt, ziet het er internationaal niet slecht voor ons uit. Ook daar zou het lokale concept kunnen aanslaan.

We gaan ons nu voorlopig richten op het nieuwe design van Koopplein.nl. Verder zijn we met nog een paar andere projecten bezig, waardoor onze ondernemers nog makkelijker hun boterham kunnen verdienen.

Toch hoop ik dat we een fatsoenlijke nazomer krijgen. Daar heb ik eigenlijk wel een iets mindere stijgende statistiek voor over. Want ook ik wil nog wel even een terrasje pakken en moet mijn hoofd een iets eikenhouterige uitstraling krijgen. De regen was goed voor Koopplein.nl, maar zeker niet voor mijn gemoed.

Over Koopplein.nl

Koopplein.nl is gevestigd op Texel. Wij zijn een van de snelst groeiende organisaties in Nederland. Koopplein.nl is een online handelsplaats, lokaal, veilig, duurzaam en GRATIS. Ook je eigen bedrijf starten? Neem contact met ons op, we leggen de formule graag goed aan je uit.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Regen doet Koopplein statistieken sterk groeien.

  1. Ronald Sol zegt:

    Geweldige resultaten, welke voor alle kooppleinen duidelijk merkbaar zijn.

    Ook bij Koopplein Almere is een zeer positieve trend zichtbaar.
    Steeds meer Almeerders ontdekken het grote voordeel van de echt GRATIS lokale handelsplaats.

    En dan te bedenken dat er nog een heleboel mooie dingen op stapel zijn….

    Groeten uit een zonnig Almere

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s