Wie niet kan delen, kan ook niet vermenigvuldigen!

We hadden 6 juni weer een volle bak met nieuwe ondernemers die bij ons op cursus komen. 3 dagen helemaal intern en bijpraten over Koopplein.nl. Een enthousiaste groep van 7 nieuwe Kooppleinen. Ik ben dan altijd zeer benieuwd hoe ze uit de startblokken komen. Het zal deze keer wel rustig gaan, aangezien de meeste pas 1 september volledig operationeel willen zijn. Ze gebruiken de zomer dus als speeltuin.

Ook hebben we besloten om nog wat extra trainingen te organiseren. We gaan begin juli een training verkoop geven die echt diep op de materie ingaat. Dus ook 1-op-1 gesprekken en trainingen. We hebben er een goede trainer voor. Peter is werkelijk een autoriteit als het op verkopen aan komt.

Ben gaat ook een trainingsdag organiseren, hier kijken we hoe je beter en meer uit je webpagina kunt halen. Te veel mensen laten hier kansen liggen en meestal komt dit door onwetendheid. Ze kennen het halve verhaal en trekken dan hun eigen conclusies. Jammer, omdat deze wereld zich constant aan het ontwikkelen is en hier echt sprake is van voortschrijdend inzicht. Het is dus belangrijk hier minimaal jaarlijks een update voor te krijgen.

Naast al deze trainingen heb ik ook met strategische partijen gesproken. Insteek is toch altijd wat kunnen we voor elkaar betekenen zonder dat je gelijk je poeplap moet trekken. Dus versterken van elkaars formule. Ik geloof hier heilig in. In het begin was het lastig om partijen te vinden die dezelfde mening ook uitdragen. Veel bedrijven zijn bang voor hun toko (identiteit verlies), zijn bang dat ze meer moeten geven dan ontvangen (kortzichtig) en weer anderen proberen alleen maar toch verkapt snel een verdien model eraan te hangen (hebzucht). Mensen, je moet eerst kunnen delen voor dat je kunt vermenigvuldigen!

Nu gaat er wel een frisse wind door de online media wereld. Zeg bewust online, want in de oude gedrukte media zijn er nog vele conservatieve krachten. Laatst nog een uitgever gesproken (>8 huis aan huis bladen) en die gelooft niet in Internet! Gelukkig realiseert de meerderheid zich dat de tijden aan het veranderen zijn. Inmiddels heb ik al een goed aantal partijen gevonden die dezelfde mening zijn toegedaan. Enkele broeders die ik de laatste week gesproken heb zijn Ziltezaken.nl; Qball.nl; BelleVilla.nl (of is het BellVilla.nl?), nieuws.nl en slimverkocht.nl.

Binnenkort zullen we echt wel de eerste samenwerkingverbanden aankondigen. Bedoeling is dat onze bezoekcijfers weer wat omhoog gaan. Het verbaasde me trouwens wel, dat we in juni nog steeds aan het stijgen zijn met de bezoekcijfers. Mooi weer en zomer zijn niet de beste vrienden van www.Koopplein.nl 

Ik was ook nog op een franchise middag mede georganiseerd door Oneline.nl. Daar kregen we een korte maar goede presentatie van Emy Smolders van fanchise.nl. Bleek dat over een periode van 3 jaar 20% van alle franchise formules niet meer bestaan (aantal van deze formules zijn overgenomen). Dan begint Koopplein.nl al een oude rot te worden. Wij bestaan feitelijk al sinds 2005 en dit jaar is wederom afgesloten met een kleine bescheiden winst. Wie doet dit ons na?

Over Koopplein.nl

Koopplein.nl is gevestigd op Texel. Wij zijn een van de snelst groeiende organisaties in Nederland. Koopplein.nl is een online handelsplaats, lokaal, veilig, duurzaam en GRATIS. Ook je eigen bedrijf starten? Neem contact met ons op, we leggen de formule graag goed aan je uit.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s